Особливості викладання у вальдорфскій школі:
- вміння, навички та освіта учня починаються з умінь, навичок та рівня освіти вчителя;
- тісне співробітництво та співжиття з родинами учнів;
- експериментально-дослідницький спосіб вивчення наук;
- перевага формування живого творчого мислення простому накопиченню абстрактних понять;
- навчання через живе переживання.
Особливості вальдорфської педагогіки:
- викладання, яке виходить з розуміння умов здорового розвитку дитини, базується на вивченні духовного-душевного та фізичного розвитку дитини;
- викладання основних предметів до 8 класу здійснює один вчитель, який добре знає сильні та слабкі сторони кожного учня;
- викладання «епохами»: кожен основний предмет викладається на ранковому двохгодинному уроці протягом 3-4 тижнів з метою глибокого занурення у предмет;
- створення «епохальних зошитів» самими дітьми, що виховує в них відповідальність та креативність;
- навчання через живе переживання: кольору, руху, звучання музики, поетичних та емоційно значущих об’єктів;
- перевага формування живого, творчого мислення простому накопиченню «довідкових знань»: іноземні мови як спосіб вивчення культури інших країн, історія як історія розвитку свідомості людства, географія як вивчення умов розвитку людства;
- робота з природним матеріалом (глиною, деревом, шерстю, каменем) як засіб формування волі;
- особлива роль музики, гармонійної, що укріплює волю дитини у формуванні її здібностей у майбутньому;
- експериментально-дослідницький спосіб вивчення наук;
- колегіальне управління школою;
- тісне співробітництво з батьками.
Переваги навчання у вальдорфській школі:
- усвідомлення дитиною своєї індивідуальної свободи і відповідальності;
- розвиток широкого спектру творчих здібностей;
- вільне соціальне та професійне самовизначення кожної дитини;
- формування самодостатності відповідальної особистості.
Коментарi